CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

20090520

ψιιιιιιιιιιιτ

το λοιπονε. Ειμαι χορτοφαγος επειδη:


Ειναι και οι γονεις μου (αμα εσενα η μαμα σου σε ταϊζε πλιγουρι στη σουπιτσα, τι θα γινοσουν?). Δικαιολογια νιανια, ειναι ομως ο πρωταρχικος λογος. Εσεις μεγαλωσατε τρωγοντας κρεας και οι περισσοτεροι ποτε δεν αναρρωτηθηκατε γιατι και αν πρεπει να αλλαξετε συνηθειες. Γιατι να το κανω εγω?

Οταν μεγαλωσα και μπορουσα πια να αποφασισω μονη μου, δεν ηθελα να τρωω κρεας. Οταν ημανε μικρη και τριανταφυλλενια, ενας συγχωρεμενος θειος αποφασισε να μου δωσει σουβλακι. Εφαγα 2 μπουκιες, δε μ αρεσε. Μετα εκανα εμετο, ανεβασα πυρετο, με επιασε τσιρλι μπομπο και επαθα αφυδατωση. Ενας αλλος θειος (αυτον τον αφησαμε να ζησει), μου εδωσε χταποδακι. Κοντεψα να παθω ντουβρουτζο. Την αηδια που ενιωσα οταν ακουμπησαν οι βεντουζες στη γλωσσα μου, δε θα τη ξεχασω ποτε. Ενας τριτος θειος (...τεζα και αυτος), μου εδωσε να φαω ψαρακι. Μου φανηκε σα τσιχλα, το φτυσα και συνεχιζα να μυρικαζω τα χορτα μου.

Θεωρω γελοια τη δικαιολογια ''πειναω'' ώστε να σφαξω ζωο. Δεν εχω προβλημα να ξεριζωσω την πατατα για να τη φαω, ουτε να κοψω το μηλο απο το δεντρο. Εσεις ομως, δε σφαζετε οι περισσοτεροι οι ιδιοι το φαγητο σας. Βαζετε αλλους να το κανουν και προτιματε να μη ξερετε πως εγινε. ΧΑ!

Πιστευω ακραδαντα οτι ειναι ο υγιεινοτερος τροπος ζωης. Εχω αποδειξεις: ΕΙΜΑΙ υγιης. Τη δικαιολογια-τσιχλα ''θα παθεις αναιμια'', να την πειτε σε νταρντανα μανιωδη κρεοφαγο συναδελφο που τα παιξε απο σιδιροπενια. Η φαρμακοβιομηχανια, δε γυριζει γυρω απο μια χουφτα μυρικαστικων χορτοφαγων, αλλα γυρω απο την παρτη σας.

Μ' αρεσει η αντιδραση των περισσοτερων που με καλουν σπιτι τους για φαγητο: φτιαχνουν τις πιο ασχετες μαλακιες που μπορει να διανοηθει ανθρωπος, δε σερβιρουν κρεας για εκεινους (ενω ΠΟΤΕ δεν εχω εκφρασει την απεχθεια μου για το φαγητο τους και φυσικα ουδενα προβλημα δεν εχω). take the chili pill και φτιαξε μια σαλατα. Βαρυα-βαρυα, φτιαξε και μια ναπολιτεν. Ευκολα, γρηγορα και εξω απο την πορτα...

Αμα γουσταριζετε, μπορω να αρχισω να αραδιαζω αποδειξεις που λενε οτι οσο μεγαλυτερη ειναι η καταναλωση κρεατος τοσο μεγαλυτερες και οι πιθανοτητες να υποφερετε απο αυξημενη πιεση, παθησεις καρδιας, διαβητη και καρκινο. Οι επεξεργασια δε του κρεατος (λεγε με παριζακι και λοιπα σκατα) ειναι οτι χειροτερο μπορειτε να καταναλωσετε.

Σε εποχες εκ-πτωσεων, οπου η διατροφη μας αντιμετωπιζεται οχι ως αναγκη για τη διατηρηση της ομοιοστασης μας, αλλα ως πηγη διαστροφικης απολαυσης που οδηγει στατιστικα στο χαμο μας, μηπως ηρθε η ωρα να κανουμε αλλαγες?

Δυστυχως δε μπορω να εγγυηθω την ποιοτητα της τροφης μου, μπορω ομως να επιλεξω τη τροφη μου. Το αυτοκινητο ειναι ενα βλαβερο μεσο μετακινησης, μπορω ομως να επιλεξω ενα αυτοκινητο λιγοτερο ή περισσοτερο ρυπογονο. Στη δικτατορια του χαους, αυτες ειναι οι ψευδο-επιλογες που μπορουμε και οφειλουμε να παρουμε....

14 εξομολογηθηκαν:

dsquared είπε...

Ημουν χορτοφαγος μεχρι τα 18. Aηδιαζα στην ιδεα πως τρωω κατι χαριτωμενο. Τα ψαρια ακομη και τωρα δεν μου αρεσουν, τις γαριδες ομως τις ξεσκιζω. Θυμαμαι μια φορα που ειχε συστησει ενας γιατρος στην μαμα μου, να τρωω συκωτι. Δεν μπορουσα να το καταπιω με τιποτα. Οποτε η μαμα ακολουθησε την συμβουλη αλλου γιατρου, να τρωω χορτα αντ αυτου. Ετσι και εγινε.
Τωρα πια που εχω ξεχασει πως μοιαζει το μασχαρακι, του δινω και καταλαβαινει, οταν το πετυχαινω.
din

ΦΟΥΛΗ είπε...

Καλά ντε μη βαράς, είσαι χορτοφάγος το καταλάβαμε,σεβαστή η επιλογή σου.

zalmoxis είπε...

Τέρμα! Δεν δηλώνω πια αναγνώστης σου, αλλά θαυμαστής σου!
Πες' τα χρυσόστομη! Ε, μα πια, αυτές τις στερεότυπες παρλαπίπες που έχεις ακούσει, τις έχω ακούσει κι εγώ, χρόνια τώρα, ίδιες κι απαράλλαχτες! Λες και όλοι παίζουν την ίδια κασέτα!
Αυτό το "μα...κι από που θα πάρεις τις πρωτεϊνες σου, έ; για καλό σου το λέω, επειδή ενδιαφέρομαι..." το άλλο "θα πας από αιματοκρίτη" (ακριβώς έτσι: "θα πας από αιματοκρίτη, λες κι ο αιματοκρίτης είναι ασθένεια! τέτοια ημιμάθεια!) έχω σιχαθεί πια να τα ακούω (τριψήφιο αριθμό φορών τα έχω ακούσει ειδικά αυτά τα δύο, μη σου πως και τετραψήφιο)!
Μου έχουν πει ακόμη για καρδιοπάθειες, για αναιμίες, για εμφράγματα, για... οστεοπώρωση (!!!) για... για... για... από διάφορους των οποίων η αγένεια (όταν δεν πρόκειται για ημιμάθεια ή επιπολαιότητα) ξεπερνά συχνά ακόμη και τα όρια της "κακοψυχίας". Ειδικά στους τελευταίους, άρχισα α τους πετάω πίσω το μπαλάκι αναφέροντάς τους διάφορα στοιχεία. π.χ. για τον καρκίνο και την κρεοφαγία από το Hopkins κου λου που κι εκεί πια το κόβουν!

Flonsavardu είπε...

εννοείται ότι κάποιος που είναι χορτοφάγος είναι πιο υγιής- κρέας πρέπει να τρώμε 2 φορές το μήνα λένε οι γιατροί.

παρόλ' αυτά εγώ το λατρεύω, το αγαπώ και είμαι κρεατοφάγος ολκής! όχι ψάρια και αηδίες :p

ΚΡΕΑΣ! ωραίου τσουπωτό κρέας, κατά προτίμηση χωρίς λίπος. ευχαριστώ!

βιολιστης στη στεγη είπε...

Eγώ ένα έχω να δηλώσω : Ολα καλά, με μέτρο.
Επίσης, περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα.
Και επίσης : TΡΕΛΑΙΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΠΑΪΔΑΚΙΑ!!!
Σλούρπ!

eryx-t είπε...

Η αλήθεια είναι πως η ποιότητα του κρέατος σήμερα είναι τέτοια που περισσότερο ωφελείται κανείς να μην το φάει... παρόλ' αυτά σαν γενική αρχή, η ποικιλία είναι για μένα η καλύτερη επιλογή. Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα επίσης σημαντικές. Και το ψάρι, ως τροφή, είναι ο θεός μου!

Πάντως εγώ ξέρω μπορώ να σκοτώνω για να φάω κρέας. Απλά θα έτρωγα λιγότερο από το ένα δέκατο αυτού που τρώω τώρα αν αναγκαζόμουν να το κάνω. Και θα ήταν προφανώς καλύτερα...

tsaousa είπε...

Το θέμα ράδιο αρβύλα για τη φυτοφαγία μου θυμίζει το βάσανο με τις αηδίες που λέγοντι ότι η στείρωση στα ζώα είναι ακρωτηριασμός.

Η μαμά μου (τρυφερό) όταν ήμουν μικρή με στούμπωνε κρέας και κεφαλάκια και ψάρια και ό,τι σκατοαηδίες υπάρχουν, με το ζόρι. Με άφηνε νηστική να σκάσω της πείνας και να φάω τι ςαηδίες. Δυο μπουκιές έτρωγα.

Φυτοφάγος δεν έγινα όμως, δεν λέω ότι είμαι γαμώτο γιατί ενίοτε θ αφάω κάνα μπιφτέκι.
Πάντως, τρώω κυρίως λαχανικά, κάθε μέρα, σαλάτες και γεμιστά, μπάμιες, κολοκυθάκια, λαχανικά στον ατμό, αυτό είναι το φαί μου.
Φρούτα δεν πολυτρώω, αλλά είπαμε λιώνω στο λαχανικό.
Αν φάω οτιδήποτε άλλο, δεν μπορώ να το χωνέψω νομίζω, βαραίνω, υποφέρω.
Α, γαρίδες μου αρέσουν κι εμένα.

Έχω φίλους που είναι φυτοφάγοι και φτιάχνουν εκπληκτικά γεύματα. Ειδικά ένας, είναι μεγάλος σεφ, μπορείς να φας τέλεια φαγητά.

Εσύ τυχερή ήσουν που έμαθες έτσι από τους γονείς σου, τα βρήκες έτοιμα...

manetarius είπε...

ΟΥΦ..μου έκανες την καρδιά περβόλι..!
Θα μπορούσα πολύ άνετα να κόψω το κρέας και να το αντικαταστήσω με ξηρούς καρπούς και μανιτάρια... αλλά αυτή τη μυρωδιά από τα ξεροψημένα παϊδάκια... πως θα την αντικαταστήσω;;;

exofthalmi είπε...

@dsquared: οκ καθεις τρωει οτι επιλεγει και καλως καμωμενο. Το ποστ εγινε με αφορμη τα σχολια που συνηθως ακουω και τις αντιδρασεις που εισπραττω.

@Φουλη: χαχαχαχαχα! μουτς!

@zalmoxis: εχμ....καρφωθηκαμε νομιζω.....ολοι εχουν παρει χαμπαρι οτι μασουλαμε μαρουλακια και φυτρα...
Να κερασω ενα κομματι παστιτσιο με κιμα σογιας?!

@flonsavardu: παρακαλω! οτι ποθειτε!

@βιολιστης στη στεγη: μαλιστα! με μετρο και χωρις υπερβολες. ΟΛΑ.

@eryx-t: κατανοητο και αποδεκτο. Υπαρχουν και θεματα ηθικης που πολλοι δεν εχουμε αναλογιστει. Θα μου πεις βεβαιως-βεβαιως, οτι η διατροφη δεν ειναι το μονο θεμα που θετει ηθικα διλληματα και θα εχεις και δικιο...

@tsaousa: μα φυσικα το να εχεις γονεις που σε μαθαινουν στον Α ή Β τροπο ειναι καταλυτικο γεγονος. Μαλιστα θαυμαζω οσους απο μονοι τους ψαχνονται και ομολογω πως δε ξερω αν θα ειχα την υπομονη να ψαξω ενα τοσο θεμελιωδες θεμα, εαν το κινητρο μου δεν ηταν πανισχυρο.

ΥΓ. το avatar σου οποτε το κοιταζω μου δημιουργει ενα απιστευτο συναισθημα! Απιστευτη η ποζα!

Darthiir the Abban είπε...

Νιανιανια

Άστ’ αυτά… τα νεύρα μου σπάνε κάθε φορά που θα έρθεις μέχρι να βρω τι συνδυασμό να φτιάξω που και να φας εσύ αρκετά, αλλά και ότι φτιάξω για εσένα να συνδυάζεται με των άλλων ώστε να μην καταλήξω να κάνω διακόσια πράματα…

Κατά τα άλλα, καλά και άγια όλα, μέχρι εκεί που το τραβάς στα άκρα. Παν μέτρο άριστον και δεν κινδυνεύεις από τίποτε λόγω του κρέατος.
Από ελλείψεις όμως πάντα κινδυνεύεις, ανεξάρτητα από το αν, σε ποιούς και πότε θα εμφανιστούν πραγματικά οι κίνδυνοι.

(Την ουτοπική, και άσχετη με το σύνολο της δραστηριοποίησης του συνόλου της φύσεως, ωραιολογία περί σφαγής την αφήνω ασχολίαστη)

Κατά τα άλλα, στριμένο άντερο είσαι, ε έγινες και χορτοφάγα για να μας ταλαιπωρείς!

exofthalmi είπε...

@Darth: στριμμενο αντερο? εγω? που στομα εχω και μιλια δεν εχω? που σε εχω κορωνα στο συρταρι? που ειναι να απορει κανείς με την καλοσυνη μου, την τσαχπιναδα μου, την εξυπναδα μου και προ παντων με την ταπεινοτητα μου!
ΦΤΟΥ ΣΟΥ! (να μη μπασχανεις)...

Darthiir the Abban είπε...

Ναι βρε, ναι. Εσύ!

Σου έχω πει πολλές φορές πως οι ακρότητες είναι 99% λανθασμένες, όποια πλευρά και αν πάρουν. Θα σου πω επίσης να ελέγχεις τις πηγές σου πριν αναφέρεις κάτι και να σκέφτεσαι συνολικά.
Το να είσαι χορτοφάγος είναι επιλογή σου. Το ότι η χορτοφαγία είναι η «σωστή» επιλογή όμως δεν το έχεις αποδείξει και σίγουρα δεν έχει αποδειχθεί από κανέναν μέχρι σήμερα, για να το αποζητάς για το σύνολο. Οι «σωστές» επιλογές κρίνονται με βάση μηχανισμούς. Μην στηρίζεσαι σε μονόπλευρες αναλύσεις επειδή κάτι δεν σου αρέσει ή το θεωρείς έτσι. Η σφαιρικότητα είναι το παν. Οι δύο τελευταίες παράγραφοι/προσθήκες σε αδικούν. Το να επιστρέψουμε στο μέτρο και να κόψουμε τις σπατάλες και τις υπερβολές είναι ένα θέμα και θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Το να παρουσιάζεις όμως αυτά τα επιχειρήματα (περί μέτρου) για να στηρίξεις μια θέση η οποία καταλήγει στο αντίθετο αποτελεί "δημαγωγία" και φυσικά είναι και κατακριταία, και λανθασμένη και με βρίσκει κάθετα αντίθετο. Πονάει κεφάλι, δεν κόβει κεφάλι καλή μου, θεραπεύει κεφάλι.

Και μια προτροπή. Παρότι είναι δικαίωμα σου η επιλογή της διατροφής σου, μη στερήσεις από το παιδί σου τη δυνατότητα να έχει το σύνολο των δομικών συστατικών που χρειάζεται, αντί της επιμέρους ποσότητας που θα οδηγήσει σε ασθενέστερο οργανισμό απ’ τον απ’ τη φύση προβλεπόμενο/δημιουργημένο (ο σύνδεσμος είναι ότι πιό σωστό, με απλά λογάκια γραμμένο, μπορούσα να βρω, για να μη γράψω κανά επιστημονικό δοκίμιο και μου λες πάλι ότι δε με πιάνεις). Αν το επιλέξει μόνο του δεκτό, σώμα του είναι, αλλά μην το προτρέψεις σε αυτό εκ των προτέρων.

Και πίστεψέ με, κανένας παμφάγος δεν ασχολείται με το ότι είσαι χορτοφάγα, περισσότερο κρέας για ‘μας! Μάλλον εσύ ασχολείσαι με τα πιάτα των άλλων…

Με το ότι δεν πίνεις όμως και επομένως δεν μπορώ να πιώ ένα μπουκάλι κρασί μαζί σου... ε ναι, εκεί μου σπας πραγματικά τα νεύρα!

habilis είπε...

Δεν θα σου πω τι έφαγα σήμερα Κυριακάτικα γιατί θα πάρεις βρεγμένη σανίδα και θα με κυνηγάς.Και δίκιο θα έχεις.
Και όμως το έχω προσπαθήσει να κόψω τις σάρκες ζώων στο πιάτο μου αλλά δεν μου βγήκε....

Ναπoλέων είπε...

Αγαπητή Εξώφθαλμη,
όπως το «δίλλημα» είναι λάθος, έτσι λάθος είναι και η "αμιγής" χορτοφαγία.
Όσους "αμιγείς" έχω γνωρίσει ως τώρα, υποχόνδριοι ήσαν. Εσένα δεν σέ ξέρω.

Μέχρι η τροφή μας ν' αρχίσει να παράγεται από πετρώματα, που είναι γενικά παραδεκτό ότι δεν έχουν ...ψυχή, τα περί σφαγής των ζώων, ανθυγιεινής επεξεργασίας κλπ... σε αντίθεση π.χ. με τις ...υγιεινές ενέσεις στις ντομάτες και τη μεταλλαγμένη{*} σόγια, σαν ...φλούδες τα προσλαμβάνω. Προσέχω τόσο τα ζωϊκά, όσο και τα φυτικά που τρώω.

Μόνον το «παν μέτρον άριστον» μας "σώζει".

Το διδάσκουν αυτό στα μοναστήρια ή όλο νηστεία και προσευχή είστε;;;

αγάπη - αφοπλισμός - ειρήνη
Ναπολέων
{σπανίως κρέας τρώγων... αλλά ψαράκια, όποτε τα βρω, δεν μού γλιτώνουν}

- - - - - -
{*} ΜΟΝΟΝ μεταλλαγμένη υπάρχει πιά!!!

Υ.Γ.
Και μιά απορία: Για το γάλα, το τυρί, το γιαούρτι ποιά είναι η άποψη σας;;;