CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

20090316

Αλλαζουν

οι ανθρωποι? Ιδου η απορια.

Εχω τη γνωμη, οτι δεν αλλαζει ο βασικος μας τροπος σκεψης και αισθησης. Μερικοι ισως μεσα απο πολυ ''δυνατες'' εμπειριες να αλλαζουμε οπτικη γωνια εντελως και ακολουθως να παιρνουμε αποφασεις με αλλα κριτηρια πλεον (αρα, διαφορετικες αποφασεις απο ''πριν'').
Εξακολουθω ομως να αμφιβαλλω αν μπορουμε να αλλαξουμε τον τροπο που βλεπουμε τα πραγματα μονοι μας, χωρις την καταλυτικη ''βοηθεια'' κάποιων γεγονοτων.

Πως μπορω να αλλαξω? (οεο)

18 εξομολογηθηκαν:

Darthiir the Abban είπε...

Τα πάντα ρεί.

Απλά η ζωή του ανθρώπου είναι μικρή για να διαπιστώσει τις μικρές αλλαγές. Μπορεί να δει μόνο τις απότομες και σημαντικές.

Εξ ου και στην ουσία, ενώ οι άνθρωποι αλλάζουν και μάλιστα πολύ, δεν μπορούν να το αισθανθούν παρά μόνο αν κάτι που θα συμβεί αλλάξει κοσμογονικά τον τρόπο που σκέφτονται.

Flonsavardu είπε...

στο λέω εγώ που είμαι ψυχολόγος (α, ρε τρομάρα μου). δεν μπορείς.

(τώρα σοβαρά μπορείς, αλλά πρέπει να συμβούν κοσμοιστορικό γεγονότα)

manetarius είπε...

Εγώ νομίζω πως οι άνθρωποι δεν αλλάζουν.. γι' αυτό κι όταν μπαίνω στα λεοφωρεία ..βρωμάει ο τόπος! Ειδικά το καλοκαίρι!

(τι.. εννοούσες κάτι άλλο; :Ρ)

exofthalmi είπε...

@darth: συμφωνω. Χρειαζονται πολυ ΙΣΧΥΡΑ γεγονοτα για να μας κουνησουν.

@flonsavardu: γιατρε μου, το καταλαβαινω και εγω αυτο, αλλα ελεγα μηπως υπηρχε καμια λυση διαφορετικη απο τα κοσμοιστορικα γεγονοτα.
Θελω να πω....ολα αυτα τα βιβλια περι βελτιωσης των ικανοτητων μας, λη οπως τα λεμε αυτοθεραπειας, ειναι μουφα? (προσωπικα, δε θεωρω οτι κανουν δουλεια, αλλα μια επαγγελματικη γνωμη θα βοηθουσε).

@manetarius: εσυ πουλακι μου δε χρειαζεται καν να αλλαξεις! εισαι απο μονη σου ΤΕΛΕΙΑ!!!!

ellinaki είπε...

Ο άνθρωπος αλλάζει όταν συνειδητοποιήσει ότι του αρέσει να αλλάζει.

Τάδε ελάλησον και τάδε είπον εν ποδαρικόν στο βλογ σου. :)

eryx-t είπε...

Πολύ εύκολα! απλά ακολούθησε μια ή και περισσότερες από τις παρακάτω οδηγίες:

- κάνε ό,τι θες
- μην κάνεις αυτό που θέλεις
- απλά περίμενε

Υπάρχουν σημαντικά ερωτήματα όμως όπως:
- πως θα καταλάβεις σε τι άλλαξες
- θα σου αρέσει ο αλλαγμένος σου εαυτός;
Όπως προλάλησε ο Darth πολλά σε πολλά πράγματα αλλάζουμε χωρίς να το αντιληφθούμε. Και προσθέτω εγώ ότι και όταν το αντιληφθούμε συχνά είναι γιατί μας είναι δυσάρεστο.

Κι ακόμη πολύ σημαντικό ζήτημα είναι: θα μπορείς να αναγνωρίσεις τον αλλαγμένο εαυτό σου;

zalmoxis είπε...

Σαφώς και πρέπει να αλλάζουν οι άνθρωποι, διαφορετικά παραμένουν «τούβλα»! Η αλλαγή είναι ζωή, η ακαμψία θάνατος. Οι άνθρωποι αλλάζουν είτε «με το καλό» είτε «με το άγριο» («μέσα από πολύ ''δυνατές'' εμπειρίες») όπως λες. Σχεδόν κατά κανόνα συμβαίνει το δεύτερο. Όποιος όμως το καταλαβαίνει ότι πρέπει να αλλάξει, θα προτιμήσει σαφώς να αλλάξει «με το καλό», χωρίς τις «δυνατές εμπειρίες». Και όταν είναι η ώρα του να αλλάξει, μέχρι και ο ίδιος ο οργανισμός του θα του έχει δώσει την πληροφορία ότι επιβάλλεται η αλλαγή, αρκεί να ξέρει να πάρει και να αποκωδικοποιήσει το μήνυμα και να έχει τη διάκριση για το είδος και την κατεύθυνση της αλλαγής. Πολλά προβλήματα, από ψυχολογικά και σωματικά μέχρι κοινωνικά ενσκήπτουν λόγω της απροθυμίας, της αδιαφορίας και του φόβου του ανθρώπου να αλλάξει.
Ένα ισχυρό κλειδί αλλαγής είναι η κατανόηση, η οποία θα τον βοηθήσει να βλέπει ανά πάσα στιγμή τα φαινόμενα μέσα από τα μάτια του οποιουδήποτε, άρα και να αποκτά μια διαρκώς μεταβαλλόμενη οπτική. Η συνέχεια είναι κάτι παραπάνω από ενδιαφέρουσα…

habilis είπε...

Αλλαγή χμμμ .Ολα αλλάζουν και όλα τα ίδια μένουν .Εξαρτάτε από ποιά γωνία τα βλέπεις.

sofia είπε...

Δεν μπορούμε! Η πείρα της ζωής το αποδυκνύει κάθε μέρα.
καλημέρα

Marina είπε...

Ολα αλλάζουν. Οι ανθρωποι που θελουν ν' αλλάξουν, αλλάζουν. Οι αλλαγές όμως φαίνονται σε μεγάλα χρονικά διαστήματα. Αν είσαι τώρα 20 ετών, έχεις αλλάξει το τρόπο ζωής ίσως σκέψεως απο τότε που ήσουνα 15 κλπ. Ενα σημαντικό γεγονός δεν σε αλλάζει άμεσα, σου δίνει έναν άλλο τρόπο αντιμετώπισης της ζωής σου μέσα απο το ερέθισμα.
Βέβαια αν θέλεις ριζικές αλλαγές γράψε κάπου τι δεν θέλεις να είσαι. Πιάσε το πιο εύκολο και εφάρμοσέ το.

zalmoxis είπε...

Κι αν πραγματικά θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου, άρχισε από κάτι εύκολο:
Πήγαινε στην μπουτίκ του Ολυμπιακού και ζήτησε μια φανέλα (του Λέτο, του Νικοπολίδη, του... διαιτητή).
Θα έχεις κάνει μια πολύ καλή αρχή...

m o u t r o είπε...

δυστυχώς η μόνη αλλαγή που βλέπω είναι μόνο όταν έρθεις αντιμέτωπος με το θάνατο. Είναι το μοναδικό μέσω να σε ταρακουνήσει. Έχω βέβαια και οικογενειακά παραδείγματα που δεν κατάλαβαν χριστό. Πάντως η αλλαγή κατά κανόνα δεν είναι πάντα καλή. Όμως πέτρα που κυλάει δεν μαλλιάζει. Γιαυτό και χρειάζεται τα μυαλά να ανασκουμπώνονται συχνά. Τώρα αν βρεις εσύ νόημα σε αυτά που έγραψα στείλτο μου κι εμένα να καταλάβω.

korinoskilo είπε...

και φυσικα αλλαζει ο ανθρωπος ... εχουμε τις ιδιες αντιληψεις στα 40 με αυτες που ειχαμε στα 20?
αν δεν αλλαζαμε θα ειμασταν στασιμοι
και αυτο ειναι και η μαγεια .... να αλλαζεις μεσα απο τα γεγονοτα της ζωης.... ειτε μικρα ειτε μεγαλα.... το καθενα εχει την σημασια του

την καλησπερα μου :)

TeddyBoy είπε...

Πως μπορείς να αλλάξεις;
Απλά και μόνο θέλοντας το!

Τα βιβλία που αναφέρεις παραπάνω βοηθάνε πολύ (ακόμα κι αν είναι μούφες).

Καλλιεργούν την κριτική ικανότητα και αφυπνίζουν το μυαλό (που ως γνωστόν αν δεν το τσιγκλίσεις, τη βρίσκει να λουφάρει)!

exofthalmi είπε...

@ellinaki: οκ, πασο. Αλλα παλι μου μενει η απορια: ασ πουμε οτι ειμαι μαλακας. Και καταλαβαινω οτι ειμαι μαλακας. Θελω να αλλαξω, αλλα δε μπορω. Τι ειναι αυτο που με σταματαει? οεο?

@eryx-t: το να αλλαξω ειναι μερος του επιθυμητου. Το να αλλαξω χωρις να το καταλανω σε κατι που δε μου αρεσει ειναι μερος του ανεπιθυμητου. Πως μπορω να εχω ελεγχο? Ποτε μπορω να αλλαξω κατα βουληση? κατω απο ποιες συνθηκες?

@zalmoxis1: συμφωνω απολυτα. Η ιδια η ζωη δειχνει τα σημαδια-τα σημεια στα οποια πρεπει να αλλαξουμε πορεια. Αγνοωντας τα, απλα η ζωη θα κανει αυτο που πρεπει να κανει: θα μας αλλαξει εκεινη πορεια. Επομενως εχουμε ΕΠΙΛΟΓΗ.....

@zalmoxis 2: χα χα και καγχα!!!!

@habilis: και αυτο ειναι μεσα στο παιχνιδι της αλλαγης. Ακομα και ως εξωτερικοι παρατηρητες, αλλοτε βλεπουμε την αλλαγη, αλλοτε, οχι.

@Sofia: αυτη τη σκληρη απαντηση προσπαθω να εξορκισω απο πανω μου. Ναι, η πειρα δειχνει οτι οι ανθρωποι δεν αλλαζουν. Μηπως ομως μπορουν (με) και δε το κανουμε? Βασανιστικο το ερωτημα.

@marina: η φυσικη εξελιξη ειναι αυτη σε γενικες γραμμες. Σωστα. Η sofia ακριβως απο πανω σου λεει οτι δεν αλλαζουν οι ανθρωποι. Εννοει (και συμφωνω) οτι μεγαλο ποσοστο δεν εαλλαζει τον πυρηνα του, με αποτελεσμα η βασικη αρχη του ατομου (η φιλοσοφια του αν θελεις), να παραμενει κατα κυριο λογο η ιδια. Σαφως και εξελισσομεθα. Αλιμονο!

@moutro: εθιξες ενα πολυ ωραιο θεμα. Πετρα που κυλα, δε πιανει μουχλα. Ετσι υποτιθεται οτι πρεπει να ειμαστε και εμεις. Να ακολουθουμε τα σημαδια και να προσαρμοζομαστε στις καταστασεις. Και παλι χτυπαω τον κωλο μου κατω: γιατι δε μπορουμε να το κανουμε με ευκολια? αφου ειναι η μονη λογικη λυση.

@korinoskilo: καλημερα! συμφωνω οτι αλλαζει ο τροπος σκεψης μας (και οπως τονισαν πολλοι) δυστυχως μεσα απο σκληρα γεγονοτα. Γιατι να μην το κανουμε ομως μονοι μας κατα τη διαρκεια καλων εποχων?

@TeddyBoy: ωστε πιστευεις οτι η αυτοβοηθεια μπορει να ερθει και μεσα απο τα βιβλια? Εισα ο πρωτος που σχολιαζει πανω στο θεμα. Ναι, μαζι σου. Εξαρταται το ατομο απλα να συμπληρωσω. Καποιοι απο εμας, δε μπορουμε να δωσουμε ωθηση στους ευατους μας μονο διαβαζοντας. Καποιοι αλλοι, εχουν βρει την υγεια τους μ αυτοτο τροπο. Η μητερα μου πρεπει να εχει διαβασει ολα σχεδον τα βιβλια πανω στο θεμα που την ενδιαφερει σχετικα. Εγω παλι ειμαι πιο σκληρος ανθρωπος. Προσπαθω να δαμασω του νου, για να μη με πηγαινει εκει που θελει και συνηθως με μεθοδο που δε του αρεσει.

korinoskilo είπε...

πιστευω οτι αλλαζουμε και μεσα απο τα καλα γεγονοτα ........
η γλυκα του ερωτα
η γεννηση ενος παιδιου
η αποκτιση ενος κατοικιδιου
η αναγνωριση στην δουλεια μας
η αποκτηση ενος πτυχιου

αυτα δεν σε αλλαζουν????

σε αλλαζουν .... απλα εχουμε μαθει να δινουμε πιο πολυ σημασια στα ασχημα γεγονοτα και οχι στα καλα .....
ας δουμε ο καθενας τι καταφεραμε και για πιο πραγμα ειμαστε περιφανη για τον εαυτο μας .... και θα δεις ποσο αλλαξαμε μετα απο αυτα

καλησπερεςςς :))

ulysses είπε...

συμφωνώ,με εκφράζουν οι σκέψεις της ανάρτησής σου.
ο άνθρωπος αλλάζει αρκεί να το θέλει.έτσι συναίβει και με εμένα.το καταλυτικό γεγονός ήταν η απόφασή μου να κάνω απεξάρτηση πριν έξι χρόνια.κατά τη διάρκειά της απεξαρτήθηκα από πολλές μικροπρέζες και η ζωή μου άλλαξε.τώρα έχω την τύχη να απολαμβάνω ένα αλλοιώτικο,δημιουργικό εσωτερικό μου είναι που ούτε καν το φανταζόμουν.
η αλλαγή αυτή (που έχει συμβεί με πολύ αγώνα σε πολλούς ανθρώπους)μου προσφέρει αισιοδοξία για το μέλλον.
"αν αλλάζει ο άνθρωπος είναι εφικτό να αλλάξει και η κοινωνία".

joys είπε...

οι επιλογες μας ειμαστε εμεις ...αλλαζοντας του λοιπου...επιλογες ..μοιραια αλλαζουμε...
με τα δέοντα:)